1 okt 2012

koekjes

Ik de winkel ligt een nieuw tijdschrift en het is de zoveelste zul je wel denken maar deze is fantastie. Hij heet taarten decoreren en nr 1 kost maar 1.50 dus kon het niet laten om hem te kopen al was het alleen maar om in te kijken en de mallen die je er bij krijgt zijn ook leuk vlinders en glitterpoeder.. Nog nooit mee gewerkt dus iets nieuws voor mij...

Ik heb hem heerlijk zitten lezen en afgelopen zaterdag ben ik de suikerkoekjes gaan maken zodat ze goed afgekoelt zouden zijn voor zondag als ik met het glazuur aan de slag zou gaan.. Ik ken wel de gewone glazuur maar icing heb ik eigenlijk nooit mee gewerkt. Maar nu dus wel en het werkt heerlijk.. Ik heb ook kant en klaar hier staan maar had alles in huis om het zelf te maken.. Poedersuiker, eiwitpoeder en water en citroensap dus heb hem zelf gemaakt en wat heerlijk spul om mee te werken.. Tuurlijk had ik de kant en klare kunnen nemen en hem gewoon met water aan kunnen brengen maar soms heb je iets snel nodig dus dat bewaar ik tot dan...Want het eiwitpoeder na dat je het aan heb gemaakt met water moet een uur rusten...

Ik had meerdere koekje gemaakt en niet zo dik als in het tijdschrift... en ze zijn heerlijk.. Kian is er gek op en eet ze ook zonder glazuur.. De rest ook maar Kian staat vooraan als ze de oven uit komen.
 
Heb na het volledige glazuren mijn fantasie laten gaan en deze waren om te oefenen...
 
Vandaag heb ik nieuwe koekjes gemaakt en met de kleine uitsteker ook koekjes gemaakt en Kian stond al weer klaar toen ze uit de oven kwamen... Dus mag wel oppassen dat de bak straks niet leeg is. Ook heb ik nog wat grote gemaakt om andere spuitwerk er op te oefenen...

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails